Ferrari F458 GT test op Monza.

Print Friendly, PDF & Email

De Ferrari F458 Italia wordt in 2011 de opvolger van de succesvolle Ferrari F430.  Op dit moment wordt de zogenaamde Challenge versie, de race versie,  van de F458 verder uitontwikkeld en getest.  Deze Challenge versie is de basis voor de GT2 en GT3 modellen die er van de 458 zullen komen.


Ten opzichte van de F458 straatversie zijn er bij de Challenge een aantal wijzigingen doorgevoerd.

De versnellingsbak is op een aantal punten getweaked. Zo is de transmissie is aangepast aan het racen, o.a. de overbrengingsverhoudingen zijn anders, voor een hogere torque bij lage toeren. Ook het gewicht is teruggebracht. De motor is wel dezelfde als bij de straat 458, een 4,5 l. V 8 met een vermogen van 570 pk. bij 9000 rpm.

Het gewicht van de Challenge versie is lager dan van de straatversie. Er is voor de carrosserie gebruik gemaakt van dunner plaatstaal en lichtgewicht materialen zoals carbon fiber en Lexan.

Ook de ophanging is aangepakt, met stijvere veren en speciale dempers. De rijhoogte is daarmee 50 mm lager geworden dan de straatversie. Lichtgewicht 19” wielen en keramische Brembo CCM2 remschijven maken het plaatje compleet.


En het belangrijkste van alles, de 458 ziet er geweldig uit en zo klinkt hij ook. Dus zet het volume van je speakers wat hoger als Maurizio Mediani de wagen op Monza meeneemt voor een testrit:



Share

2 thoughts on “Ferrari F458 GT test op Monza.

Comments are closed.