24 uur van Le Mans 2011.

Print Friendly, PDF & Email
<<24 uur van Le Mans 2010 24 uur van Le Mans 2011 24 uur van Le Mans 2012 >>

DATUM.

Op 11 en 12 Juni werd op het Circuit de La Sarthe de 79ste editie van de  24 uur van Le Mans verreden. De 24 uur van Le Mans is tevens de derde ronde van de Intercontinental Le Mans Cup (ILMC).


TESTDAG.

De in 2009 uit kostenoverwegingen afgeschafte testdag is in 2011 teruggekeerd. De datum voor de testdag is vastgesteld op 24 April.


PROGRAMMA.

Zondag 5 Juni

14:30 uur – 18:50 uur: Scrutineering. Technische keuring op de Place des Jacobines in het centrum van Le Mans. Toegang gratis.

Maandag 6 Juni

9:30 uur – 17:30 uur: Scrutineering. Technische keuring op de Place des Jacobines in het centrum van Le Mans. Toegang gratis.

Dinsdag 7 Juni

17:00 uur – 18:oo uur: Handtekening sessie in de pitstraat. Toegang met “algemene toegang” tickets.

22:00 uur – 00:00 uur: Film, de Film Le Mans zal worden vertoond in het midden van de pitstraat. Veertig jaar geleden kwam de film uit en daarom zal deze vertoond worden door de ACO en Paramaount Pictures. Toegang met “algemene toegang” tickets.

Woensdag 8 Juni

16:00 uur – 20:00 uur: Vrije training voor de 24 uur van Le Mans.

20:30 uur – 21:30 uur: Vrije training Ferrari Challenge Trofeo Pirelli.

22:00 uur – 00:00 uur: Kwalificatie sessie voor de 24 uur van Le Mans.

Vanaf 21:00 uur zijn er bij de Dunlop brug concerten van Raphaël en Sarah Bessie.

Donderdag 9 Juni

16:00 uur – 17:00 uur: Kwalificatie voor de Le Mans legend.

17:30 uur – 18:30 uur: Kwalificatie voor de Ferrari Challenge Trofeo Pirelli.

19:00 uur – 21: 00 uur: Kwalificatie voor de 24 uur van Le Mans.

21:15 uur – 21:35 uur: Demonstratie “Le Mans towards the future”.

22:00 uur – 00:00 uur: kwalificatie voor de 24 uur van Le Mans.

Vanaf 21:00 uur zijn er bij de Dunlop brug concerten van Julian Peretta en Mia Wallas.

Vrijdag 10 Juni

10:00 uur – 20:00 uur: Pit Walk. De pitstraat is open om bij de teams te kijken.Toegang met “algemene toegang” tickets.

18:00 uur – 20:00 uur: Rijders parade in het centrum van de stad Le Mans. Gratis toegang.

Zaterdag 11 Juni

9:00 uur – 9:45 uur: Warm-up voor de 24 uur van Le Mans.

10:05 uur – 10:50 uur: Race Le Mans Legend.

11:15 uur – 12:00 uur: Race Ferrari Challenge Trofeo Pirelli.

12:10 uur – 12:30 uur: Demonstratie “Le Mans toward the future”.

14:22 uur – 15:00 uur Start procedure 24 uur van Le Mans.

15:00 uur: Start 79ste 24 uur van Le Mans.

Vanaf 21:00 uur zijn er bij de Dunlop brug concerten van Razorlight en Concrete Knives

Zondag 12 Juni

15:00 uur: Finish van de 79ste 24 uur van Le Mans.


REGLEMENTEN.

In 2011 krijgen we grondige wijziging van de reglementen te zien bij de 24 uur van Le Mans zowel voor de Prototype klassen (LMP) als de Grand Touring klassen (GT). De laatste ingrijpende wijzigingen dateren van 2007. De LM GT1 klasse zal zoals al was verwacht verdwijnen. Er blijft nog één GT klasse over, gebaseerd op de GT2 regels van 2009, die wordt onder verdeeld in een GTpro en een GTam categorie. Fabrikanten krijgen in 2011 veel ruimte om met hybride technologieën te experimenteren.

Prototype categorie.

De huidige LMP wagens die vanaf 2007 in gebruik zijn met alle doorontwikkelingen zullen niet meer toegelaten worden in 2011. Voor deelnemers die de kosten van een nieuwe auto niet kunnen of willen maken is er een overgangsperiode. Zij kunnen met de 2010 wagen aan de start verschijnen, maar de ontwikkelingen aan het huidige chassis worden dan stop gezet op 31 december 2010 en de prestaties van de motor worden aangepast aan de 2011 reglementen.

Bij de LM P1 klasse gaan we met de motoren een stap terug. De motoren voor 2011 zullen gelijkwaardig zijn aan de LM P2 motoren van voor 2010. De maximale cilinder inhoud zal 3400 cc worden met 8 cilinders voor normale benzine motoren. Voor met benzine aangedreven turbo motoren geld een maximum van 6 cilinders met een inhoud van 2000 cc. De diesel turbo’s mogen dan weer 8 cilinders hebben met een maximale inhoud van 3700 cc.

– Het minimale gewicht voor een LM P1 wagen word 900 kg. En voor een LM P2 wagen tussen de 825 en 900 kg.

– De benzinetanks worden kleiner. Voor benzine word de maximale inhoud 75 l., eerder was dat nog 90 l. Voor diesel aangedreven wagens geld een maximum van 68 l., voorheen was dat 81 l.

– Het prototype bodywork krijgt achter boven de motor een vin zoals dat nu ook gebruikelijk is bij de Formule 1 wagens. De vin moet zorgen voor meer stabiliteit van de wagen en het risico van ‘vliegende’ wagens verminderen.

De LM P2 klasse wordt een ‘low cost’ klasse. Er komt een limiet aan de kosten. De motor mag maximaal 75.000 Euro gaan kosten en een compleet chassis met alle toeters en bellen krijgt een limit van maximaal 325.000 Euro. Voor 400.000 Euro moet er dus een complete LM P2 bolide op de grid staan.

– Er worden productie motoren gebruikt en de motoren worden gereduceerd tot ze vergelijkbaar zijn met GT2 motoren.

– Er komt een minimum levensduur voor de motoren. Tussen twee revisies in moet een motor in 30 uur meegaan in 2011. In 2012 gaat dat naar 40 uur en in 2013 naar 50 uur.

– Voor teams die met hun 2010 wagen willen blijven rijden geld er naast de ontwikkelingsstop op 31 december ook nog de voorwaarde dat er een productie model motor moet worden gebruikt.

Grand Touring Enduarnce categorie.

Onder de nieuwe reglementen zal er nog maar één GT klasse zijn. De GT1 verdwijnt zoals al was te verwachten. De huidige GT1 wagens die in het FIA GT1 Wereldkampioenschap uitkomen zijn meer sprint dan endurance wagens, en eigenlijk was alleen bij de 24 uur van Le Mans een redelijk startveld aanwezig. Samen met de fabrikanten heeft de ACO derhalve regels opgesteld voor één GTendurance klasse met reglementen die doorlopen tot 2013. Het nieuwe reglement is gebaseerd op de GT2 regels van 2009 met enkele aanpassingen.

– Er mag één ontwikkeling aan de wagen worden gedaan. Bij nieuwe wagens mogen twee ontwikkelingen per jaar worden toegepast.

– Er mag geschakeld worden met de ’lepeltjes’ aan het stuur.

– Er worden maatregelen genomen om de topsnelheid te reduceren zonder het vermogen te verminderen.

De GT endurance categorie word verdeeld in twee klassen, de GTpro en de GTam klasse. De GTpro klasse, de professionele klasse, staat open voor professionele rijders. De GTam klasse, de amateur klasse, is voor auto’s van minstens een jaar oud, en waarvan minstens twee van de coureurs worden ingedeeld bij de Brons of Zilver categorie volgens de 2010 regels van de LMS.

Hybride categorie.

De ACO wil fabrikanten de gelegenheid geven om hybride systemen te ontwikkelen. Er zijn wel een paar regels waaraan een dergelijk systeem moet voldoen.

-Energie mag terug gewonnen en los gelaten worden op zowel de voor- als achteras.

– Andere vormen van energie terugwinning zijn toegestaan zoals van de dampers of de hitte van de motor en/of uitlaat.

– Hybride wagens mogen vierwiel aangedreven zijn, voor andere wagens geld dat alleen achterwiel aangedreven auto’s worden toegestaan.

– Energie opslag mag elektrisch of mechanisch, dus zowel accu’s/batterij en vliegwiel systemen worden toegestaan.

– De maximale energie die ‘los gelaten’ mag worden tussen twee remacties is 500 kJ.

-Het minimum gewicht van de auto’s is gelijk aan de andere wagens in de klasse waarin ze uitkomen.

– De tank inhoud zal 2 liter minder zijn voor zowel diesel als benzine auto’s.

– De motoren worden bediend door de bestuurder via het gaspedaal, er zal geen push to pass knop zijn.

– Systemen om input output te controleren

– Wagens die uitkomen in de hybride klasse krijgen ook nog te maken met de ‘pit lane test’. De auto moet de afstand van de pitstraat, 400 m., kunnen afleggen met de energie opgewekt door het hybride systeem.

– Er zullen veiligheidsregels worden opgesteld door de ACO, en er komen (uiteraard) systemen om de regels te controleren.


UITNODIGINGEN.

Een aantal teams ontvangt automatisch een uitnodiging voor de 2011 editie van de 24 uur van Le Mans. Daarbij word gekeken naar de prestaties bij de 24 uur van Le Mans in 2010. Tevens worden de prestaties beoordeeld in de Le Mans Series, de American Le Mans Series, de Asian Le Mans Series, Petit Le Mans en de dit jaar debuterende Intercontinental Le Mans Cup. Ook de winnaar van de Michelin Green x Challenge kan een uitnodiging tegemoet zien.


  LM P1 LM P2 LMGT
Winnaar 24 uur van Le Mans Audi Sport North America Strakka Racing Team Felbermayr Proton
runner up bij de 24 uur van Le Mans Audi Sport Team Joest OAK Racing Hancook Farnbacher
Le Mans Series kampioen Team Oreca Matmut RML Team Felbermayr Proton
Le Mans Series runner up Signature Plus Strakka Racing AF Corse
Winnaar Petit Le Mans Team Peugeot Total Patron Highcroft Racing Corvette Racing
Winnaar American Le Mans Series   Patron Highcroft Racing BMW Rahal Letterman Racing
Winnaar Intercontinental Le Mans Cup Team Peugeot Total OAK Racing Team Felbermayr Proton
Michelin Green x Challenge   OAK Racing  

In totaal is er plaats voor 56 deelnemers sinds er een extra pitbox is gebouwd in 2010.


DEELNEMERS

LM P1

1. Audi Sport Team Joest, Audi R18 TDI 

Timo Bernhard – Duitsland

Romain Dumas – Frankrijk

Mike Rockenfeller – Duitsland

2. Audi Sport Team Joest, Audi R18 TDI 

Marcel Fässler – Zwitserland

André Lotterer – Duitsland

Benoît Tréluyer – Frankrijk

3. Audi Sport North America, Audi R18 TDI  

Dindo Capello – Italië

Tom Kristensen – Denemarken

Allan McNish – Groot Brittannië

5. Hope Racing, Oreca 01 SwissHyTech  

Steve Zacchia – Zwitserland

Jan Lammers – Nederland

Casper Elgaard – Denemarken

7. Peugeot Sport Total, Peugeot 908 HDI FAP  

Alexander Wurz – Oostenrijk

Marc Gené – Spanje

Anthony Davidson – Groot Brittannië

8. Peugeot Sport Total, Peugeot 908 HDi FAP 

Franck Montagny – Frankrijk

Stephane Sarrazin – Frankrijk

Nicolas Minassian – Frankrijk


9. Team Peugeot Total, Peugeot 908 HDi FAP 

Sébastien Bourdais – Frankrijk

Pedro Lamy – Portugal

Simon Pagenaud – Frankrijk


10. Team Oreca Matmut, Peugeot 908 HDi FAP 

Nicolas Lapierre – Frankrijk

Loïc Duval – Frankrijk

Olivier Panis – Frankrijk

12. Rebellion Racing, Lola B10/60 Toyota 

Nicolas Prost – Frankrijk

Neel Jani – Zwitserland

Jeroen Bleekemolen – Nederland


13. Rebellion Racing, Lola B10/60 Toyota  

Andrea Belicchi – Italië

Jean-Christophe Boullion – Frankrijk

Guy Smith – Groot Brittannië

15. OAK Racing, OAK Pescarolo 01 Judd 

Guillaume Moreau – Frankrijk

Pierre Ragues – Frankrijk

Tiago Monteiro – Portugal

 

16. Pescarolo Team, Pescarolo 01 Judd 

Emmanuel Collard – Frankrijk

Christophe Tinseau – Frankrijk

Julien Jousse – Frankrijk

 

20. Quifel ASM Team, Zytek 09SC Zytek 

Miguel Amaral – Portugal

Olivier Pla – Frankrijk

Warren Hughes – Groot Brittannië

 

22. Kronos Racing, Lola-Aston Martin 

Vanina Icxk – België

Maxime Martin – België

Bas Leinders – België

 

24. OAK Racing, OAK Pescarolo 01 Judd 

Jacques Nicolet – Frankrijk

Richard Hein – Monaco

Jean-François Yvon – Frankrijk

007. Aston Martin Racing, Aston Martin AMR-One 

Darren Turner – Groot Brittannië

Stefan Mücke – Duitsland

Christian Klien – Oostenrijk


009. Aston Martin Racing, Aston Martin AMR-One  

Harold Primat – Zwitserland

Andy Meyrick – Groot Brittannië

Adrian Fernandez – Mexico


Alle foto’s (c) Marco van de Bildt, behalve no. 5 (c) polevisionracing.com, no. 15 en 24 OAK Racing (c) motors.all-free-photos.com, no. 007 en 009 (c) Aston Martin Racing.

LM P2

26. SignaTech Nissan, Oreca 03 Nissan  

Franck Mailleux – Frankrijk

Lucas Ordoñez – Spanje

Soheil Ayari – Frankrijk


33. Level 5 Motorsports, Lola B11/80 HPD  

Scott Tucker – Verenigde Staten

Christophe Bouchut – Frankrijjk

Joao Barbosa – Portugal

35. OAK Racing, OAK Pescarolo 01 Judd BMW  

Frédéric Da Rocha – Frankrijk

Patrice Lafargue – Frankrijk

Andrea Barlesi – België


36. RML, HPD ARX-01d  

Thommy Erdos – Brazilië

Mike Newton – Groot Brittannië

Ben Collins – Groot Brittannië


39. PeCom Racing, Lola B11/40 Judd BMW  

Luis Pérez Companc – Argentinië

Matias Russo – Argentinië

Pierre Kaffer – Duitsland

40. Race Performance, Oreca 03 Judd BMW  

Michel Frey – Zwitserland

Ralph Meichtry – Zwitserland

Marc Rostan – Frankrijk

41. Greaves Motorsport, Zytek 07S Nissan  

Olivier Lombard – Frankrijk

Karim Ojjeh – Saudi Arabië

Thomas Kimber-Smith – Groot Brittannië

42. Strakka Racing, HPD ARX-01d  

Nick Leventis – Groot Brittannië

Danny Watts – Groot Brittannië

Jonny Kane – Groot Brittannië

44. Extrême Limite AM Paris, Norma M200P Judd BMW  

Fabien Rosier – Frankrijk

Phillipe Haezbrouck – Frankrijk

Jean-Rene De Fournoux – Frankrijk


48. Team Oreca Matmut, Oreca 03 Nissan  

Alexandre Prémat – Frankrijk

David Hallyday – Frankrijk

Dominik Kraihamer – Oostenrijk


49. OAK Racing, OAK Pescarolo 01 Judd BMW  

Nicolas de Crem – België

Shinji Nakano – Japan

Jan Charouz – Tsjechië


Alle foto’s (c) Marco van de Bildt, behalve no. 36 RML HPD, no. 39 PeCom Racing, no. 48 Oreca-Matmut (c) motors.all-free-photos.com, no. 49 OAK Racing Pescarolo (c) oak-racing.com

LM GTE-Pro

51. AF Corse – Ferrari F458 Italia  

Giancarlo Fisichella – Italië

Gianmaria Bruni – Italië

Toni Vilander – Finland

55. BMW Motorsport – BMW M3 

Augusto Farfus – Brazilië

Jörg Müller – Duitsland

Dirk Werner – Duitsland

56. BMW Motorsport – BMW M3 

Andy Priaulx – Groot Brittanië

Dirk Müller – Duitsland

Joey Hand – Verenigde Staten

58. Luxury Racing Ferrari F458 Italia 

Anthony Beltoise – Frankrijk

François Jakubowski – Frankrijk

Pierre Thiriet – België

59. Luxury Racing – Ferrari F458 Italia 

Stéphane Ortelli – Frankrijk

Frédéric Makowiecki – Frankrijk

Jaime Melo – Brazilie

64. Lotus Jetalliance Racing- Lotus Evora GT2 

Martin Rich – Groot Brittanië

Oskar Slingerland – Nederland

John Hartshorne – Groot Brittannië

65. Lotus Jetalliance Racing- Lotus Evora GT2 

Jonathanm Hirschi – Zwitserland

Johnny Mowlem – Groot Brittannië

James Rossiter – Groot Brittannië

66. JMW Motorsport –Ferrari F458 Italia 

Rob Bell – Groot Brittanië

Tim Sugden – Groot Brittanië

Xavier Maassen – Nederland

71. AF Corse – Ferrari F458 Italia 

Robert Kauffman – Verenigde Staten

Michael Waltrip – Verenigde Staten

Rui Aguas – Portugal

73 Corvette Racing – Chevrolet Corvette ZR1 

Olivier Beretta – Monaco

Tommy Milner – Verenigde Staten

Antonio Garcia – Spanje

74. Corvette Racing – Chevrolet Corvette ZR1 

Oliver Gavin – Groot Brittannië

Jan Magnussen – Denemarken

Richard Westbrook – Groot Brittannië

75. ProSpeed Competition – Porsche 997 GT3 RSR 

Marco Holzer – Duitsland

Marc Goossens – België

Jaap van Lagen – Nederland

76. IMSA Performance Matmut – Porsche 997 GT3 RSR 

Raymond Narac – Frankrijk

Nicolas Armindo – België

Patrick Pilet – Frankrijk

77. Team Felbermayr Proton – Porsche 997 GT3 RSR 

Marc Lieb – Duitsland

Richard Lietz – Oostenrijk

Wolf Henzler – Duitsland


79. Jota Sport AMR – Aston Martin Vantage 

Simon Dolan – Groot Brittanië

Sam Hancock – Groot Brittanië

Chris Buncombe – Groot Brittanië


80. Flying Lizard Motorsports – Porsche 997 GT3 RSR 

Jörg Bergmeister – Duitsland

Patrick Long – Verenigde Staten

Lucas Luhr – Duitsland


88. Team Felbermayr Proton – Porsche 997 GT3 RSR 

Nick Tandy – Groot Brittanië

Abdulaziz al Faisal – Saudi Arabië

Bryce Miller – Verenigde Staten


89. Hankook Team Farnbacher – Ferrari F458 Italia 

Dominik Farnbacher – Duitsland

Allan Simonsen – Denemarken

Leh Keen – Verenigde Staten

Alle foto’s (c) Marco van de Bildt, behalve no. 80 Flying Lizard (c) Bob Chapman, Autosport Image.

LM GTE-Am

50. Larbre Competition- Chevrolet Corvette C6-ZR1 

Patrick Bornhauser – Frankrijk

Julien Canal – Frankrijk

Gabriele Gardel – Zwitserland

57. Krohn Racing- Ferrari 430 GT2 

Tracy Krohn – Verenigde Staten

Nicolas Jönsson – Zweden

Michele Rugolo – Italië

60. Gulf AMR Middle East- Aston Martin Vantage 

Fabien Giroix – Frankrijk

Roald Goethe – Duitsland

Michael Wainwright – Groot Brittannië

61. AF Corse-Ferrari 430 GT2 

Marco Cioco – Italië

Piergiuseppe Perazzini – Italië

Sean Paul Breslin – Ierland

62. CRS Racing – Ferrari 430 GT2 

Pierre Ehret – Duitsland

Shaun Lynn – Ierland

Roger Wills – Nieuw Zeeland

63. Proton Competition – Porsche 997 GT3 RSR 

Horst Felbermayr Jr. – Duitsland

Horst Felbermayr Sr. – Duitsland

Christian Ried – Duitsland

68. Robertson Racing- Doran Ford GT 

David Robertson – Verenigde Staten

Andrea Robertson – Verenigde Staten

David Murry – Verenigde Staten


70. Larbre Competition – Porsche 997 GT3 RSR 

Christophe Bourret – Oostenrijk

Pascal Gibon – Frankrijk

Jean-Philippe Belloc – Frankrijk

81. Flying Lizard Motorsports – Porsche 997 GT3 RSR 

Seth Neiman – Verenigde Staten

Darren Law – Verenigde Staten

Spencer Pumpelly – Verenigde staten

83. JMB Racing – Ferrari 430 GT2 

Manuel Rodrigues – Frankrijk

Jean-Marc Menahem – Frankrijk

Nicolas Marroc – Frankrijk

Alle foto’s (c) Marco van de Bildt, behalve no. 68 Robertson Racing Doran Ford GT, no. 70 Larbre Competition Porsche (c) motors.all-free-photos.com, no. 81 Flying Lizard Porsche (c) Bob Chapman Autosport Image, no. 83 JMB Ferrari (c) 24h-en-piste.com.

 

 

UITSLAG

Pos. Klasse No. Team Coureurs Auto Ronden
1 LM P1 2 Audi Sport Team Joest Marcel Fässler
André Lotterer
Benoît Tréluyer
Audi R18 TDI 355
2 LM P1 9 Team Peugeot Total Sébastien Bourdais
Simon Pagenaud
Pedro Lamy
Peugeot 908P HDi FAP 355
3 LM P1 8 Peugeot Sport Total Stéphane Sarrazin
Franck Montagny
Nicolas Minassian
Peugeot 908 HDi FAP 353
4 LM P1 7 Peugeot Sport Total Anthony Davidson
Alexander Wurz
Marc Gené
Peugeot 908 HDi FAP 351
5 LM P1 10 Team Oreca-Matmut Nicolas Lapierre
Loïc Duval
Olivier Panis
Peugeot 908 HDi FAP 339
6 LM P1 12 Rebellion Racing Nicolas Prost
Neel Jani
Jeroen Bleekemolen
Lola B10/60 Toyota 338
7 LM P1 22 Kronos Racing Vanina Ickx
Bas Leinders
Maxime Martin
Lola-Aston Martin B09/60 328
8 LM P2 41 Greaves Motorsport Karim Ojjeh
Olivier Lombard
Tom Kimber-Smith
Zytek Z11SN Nissan 326
9 LM P2 26 Signatech Nissan Soheil Ayari
Franck Mailleux
Lucas Ordoñez
Oreca 03 Nissan 320
10 LM P2 33 Level 5 Motorsports Scott Tucker
Christophe Bouchut
João Barbosa
Lola B08/80 HPD 319
11 LM GTE
Pro
73 Corvette Racing Olivier Beretta
Tommy Milner
Antonio García
Corvette C6.R 314
12 LM P2 36 RML Mike Newton
Ben Collins
Thomas Erdos
HPD ARX-01d 314
13 LM GTE
Pro
51 AF Corse SRL Giancarlo Fisichella
Gianmaria Bruni
Toni Vilander
Ferrari 458 Italia 314
14 LM P2 49 OAK Racing Shinji Nakano
Nicolas de Crem
Jan Charouz
OAK Pescarolo 01 Judd-BMW 313
15 LM GTE
Pro
56 BMW Motorsport Andy Priaulx
Dirk Müller
Joey Hand
BMW M3 GT2 313
16 LM GTE
Pro
77 Team Felbermayr-Proton Marc Lieb
Wolf Henzler
Richard Lietz
Porsche 997 GT3-RSR 312
17 LM GTE
Pro
76 IMSA Performance Matmut Raymond Narac
Patrick Pilet
Nicolas Armindo
Porsche 997 GT3-RSR 311
18 LM GTE
Pro
80 Flying Lizard Motorsports Jörg Bergmeister
Lucas Luhr
Patrick Long
Porsche 997 GT3-RSR 310
19 LM P2 40 Race Performance Michel Frey
Ralph Meichtry
Marc Rostan
Oreca 03 Judd-BMW 304
20 LM GTE
Am
50 Larbre Compétition Patrick Bornhauser
Julien Canal
Gabriele Gardel
Corvette C6.R 302
21 LM GTE
Am
70 Larbre Compétition Christophe Bourret
Pascal Gibon
Jean-Philippe Belloc
Porsche 997 GT3-RSR 301
22 LM GTE
Pro
65 Lotus Jetalliance Jonathan Hirschi
Johnny Mowlem
James Rossiter
Lotus Evora 295
23 LM GTE
Pro
75 Prospeed Competition Marc Goossens
Marco Holzer
Jaap van Lagen
Porsche 997 GT3-RSR 293
24 LM GTE
Pro
66 JMW Motorsport Rob Bell
Tim Sugden
Xavier Maassen
Ferrari 458 Italia 290
25 LM P2 35 OAK Racing Frédéric Da Rocha
Patrice Lafargue
Andrea Barlesi
OAK Pescarolo Judd-BMW 288
26 LM GTE
Am
68 Robertson Racing LLC David Robertson
Andrea Robertson
David Murry
Ford GT-Doran 285
27 LM GTE
Am
83 JMB Racing Manuel Rodrigues
Jean-Marc Menehem
Nicolas Marroc
Ferrari F430 272
Niet geklasseerd
28 LM P2 44 Extrême Limite AM Paris Fabien Rosier
Phillipe Haezebrouck
Jean-René De Fournoux
Norma M200P Judd-BMW 247
Niet gefinisht
29 LM P1 16 Pescarolo Team Emmanuel Collard
Christophe Tinseau
Julien Jousse
Pescarolo 01 Judd 305
30 LM GTE
Pro
55 BMW Motorsport Augusto Farfus
Jörg Müller
Dirk Werner
BMW M3 GT2 276
31 LM GTE
Pro
74 Corvette Racing Oliver Gavin
Richard Westbrook
Jan Magnussen
Corvette C6.R 211
32 LM GTE
Am
81 Flying Lizard Motorsports Seth Neiman
Darren Law
Spencer Pumpelly
Porsche 997 GT3-RSR 211
33 LM P2 48 Team Oreca-Matmut Alexandre Prémat
David Hallyday
Dominik Kraihamer
Oreca 03 Nissan 200
34 LM GTE
Am
63 Proton Competition Horst Felbermayr, Jr.
Horst Felbermayr, Sr.
Christian Ried
Porsche 997 GT3-RSR 199
35 LM P1 13 Rebellion Racing Andrea Belicchi
Jean-Christophe Boullion
Guy Smith
Lola B10/60 Toyota 190
36 LM GTE
Am
61 AF Corse SRL Piergiuseppe Perazzini
Marco Cioci
Seán Paul Breslin
Ferrari F430 188
37 LM GTE
Pro
59 Luxury Racing Stéphane Ortelli
Frédéric Makowiecki
Jaime Melo
Ferrari 458 Italia 183
38 LM GTE
Pro
71 AF Corse Robert Kauffman
Michael Waltrip
Rui Águas
Ferrari 458 Italia 178
39 LM GTE
Pro
88 Team Felbermayr-Proton Nick Tandy
Abdulaziz Al-Faisal
Bryce Miller
Porsche 997 GT3-RSR 169
40 LM P2 42 Strakka Racing Nick Leventis
Danny Watts
Jonny Kane
HPD ARX-01d 144
41 LM GTE
Am
60 Gulf AMR Middle East Fabien Giroix
Roald Goethe
Michael Wainright
Aston Martin Vantage GT2 141
42 LM P2 39 PeCom Racing Luís Pérez Companc
Matías Russo
Pierre Kaffer
Lola B11/40 Judd-BMW 139
43 LM GTE
Pro
89 Hankook-Team Farnbacher Dominik Farnbacher
Allan Simonsen
Leh Keen
Ferrari 458 Italia 137
44 LM GTE
Pro
58 Luxury Racing Anthony Beltoise
François Jakubowski
Pierre Thiriet
Ferrari 458 Italia 136
45 LM GTE
Pro
64 Lotus Jetalliance Oskar Slingerland
Martin Rich
John Hartshone
Lotus Evora 126
46 LM GTE
Am
57 Krohn Racing Tracy Krohn
Nic Jönsson
Michele Rugolo
Ferrari F430 123
47 LM P1 24 OAK Racing Richard Hein
Jacques Nicolet
Jean-François Yvon
OAK Pescarolo 01 Judd 119
48 LM P1 1 Audi Sport Team Joest Timo Bernhard
Romain Dumas
Mike Rockenfeller
Audi R18 TDI 116
49 LM P1 5 Hope Racing Steve Zacchia
Jan Lammers
Casper Elgaard
Oreca 01 Swiss HyTech Hybrid 115
50 LM GTE
Am
62 CRS Racing Pierre Ehret
Shaun Lynn
Roger Willis
Ferrari F430 84
51 LM P1 15 OAK Racing Guillaume Moreau
Pierre Ragues
Tiago Monteiro
OAK Pescarolo 01 Judd 80
52 LM GTE
Pro
79 Jota Sam Hancock
Simon Dolan
Chris Buncombe
Aston Martin Vantage GT2 74
53 LM P1 20 Quifel-ASM Team Miguel Amaral
Olivier Pla
Warren Hughes
Zytek 09SC 48
54 LM P1 3 Audi Sport North America Tom Kristensen
Rinaldo Capello
Allan McNish
Audi R18 TDI 14
55 LM P1 007 Aston Martin Racing Stefan Mücke
Darren Turner
Christian Klien
Aston Martin AMR-One 4
56 LM P1 009 Aston Martin Racing Harold Primat
Adrián Fernández
Andy Meyrick
Aston Martin AMR-One 2

 


LINKS:

Datum 24 uur van Le Mans 2011 bekend gemaakt.

De eerste uitnodigingen voor de 24 uur van Le Mans 2011.

Meer uitnodigingen voor de 24 uur van Le Mans.

2011 reglementen Le Mans.

Deelnemers 24 uur van Le Mans 2011 door de ACO bekend gemaakt.

Balance of performance aanpassingen.

Hollands Glorie.

Voorbeschouwing deel 1, LM P1.

Voorbeschouwing deel 2, LM GTE Pro.

Voorbeschouwing deel 3, LM P2.

Voorbeschouwing deel 4, LM GTE Am.

Audi wint spectaculaire 97ste 24 uur van le Mans.



 

 

 



Share

One thought on “24 uur van Le Mans 2011.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.