Maar liefst 263.000 mensen waren er vorige week naar de Franse stad Le Mans gekomen om, het grootste autosport spektakel van de wereld, de 24 uur van Le Mans, live mee te maken. Het was alweer de 82ste editie van deze endurance klassieker, en een race die de boeken ingaat als een historische wedstrijd. Met de terugkeer van Porsche streden er nu drie fabrikanten in de hoogste prototype divisie, en met de mooie strijd in de GT klassen, die dit jaar doorging tot aan de streep. En dan is er nog de LM P2 klasse die wat betreft betrouwbaarheid ieder jaar beter lijkt te worden. Na een mooie strijd waarbij zowel Toyota, Porsche als Audi aan de kop hadden gelegen was het uiteindelijk toch Audi dat aan het langste eind trok. Andre Lotterer, Marcel Fässler en Benoit Trelyuer waren de minste tijd kwijt in de pits met problemen en kwaman als eerste over de finish op zondagmiddag om drie uur. In de LM P2 klasse wist de no. 38 JOTA Sport Zytek Z11SN Nissan van Simon Dolan, Harry Tincknell en Oliver Turvey de overwinning te behalen. Gianmaria Bruni,, Giancarlo Fisichella en Toni Vilander wonnen met hun no. 51 AF Corse Ferrari 458 de LM GTE-Pro klasse en in de LM GTE-Am klasse ging de overwinning naar de ‘Deense’ no. 95 Aston Martin Vantage van Kristian Poulsen, David Heinemeier Hansson en Nicki Thiim. Ho-Pin Tung finishte in de LM P2 klasse als 7de met de OAK Racing Team Asia Ligier. De no. 79 WeatherTech Prospeed Porsche 911 RSR van Jeroen Bleekemolen en Cooper MacNeil finishte op de vijfde plaats in de Pro klasse. Er is ook nog een uitgebreider verslag van de race. Deze foto’s en van andere evenementen zijn ook op onze foto pagina te vinden.