Het is Chip Ganassi Racing gelukt om de 24 uur van Daytona te winnen. Dit deed het team met grote overmacht want ook de tweede plek werd door het team opgeëist. De winnaar van vorig jaar, Action Express Racing, wist met hun Porsche nog op de derde plek te eindigen. In de GT klasse ging wagen nummer 67 van het TRG team er met de winst vandoor gevolgd door de Porsche van Paul Miller Racing. Helaas voor Jeroen Bleekemolen kwam zijn team met de Porsche GT3Cup niet verder dan de zestiende plek in de GT klasse.
De Porsche/Riley van het Flying Lizard team mocht als snelste van pole vertrekken voor deze monster race maar kon zijn eerste plek maar 23 ronden volhouden om uiteindelijk als dertiende te eindigen in de DP klasse. De achterstand op de winnende auto bedroeg na 24 uur zelfs 67 ronden de reden hiervan was dat het team veel technische problemen kreeg te verwerken. De winnende BMW/Riley van Chip Ganassi Racing werd bestuurd door Scott Pruett, Memo Rojas, Joey Hand en Graham Rahal. De winnende auto reed in 24 uur 721 ronden over het circuit, wat helaas geen record betekende. De race werd gekenmerkt door vele raceneutralisatie’s waarvan de race onderbreking van twee uur in de ochtend wel heel erg lang duurde, die overigens werd veroorzaakt door de dichte mist op het circuit. Door die vele onderbrekingen, 23 in totaal, bleef de kop van het veld de hele race erg dicht bij elkaar en als er dan geracet werd was het erg spannend. Zelf in de laatste ronde was het de nummer 02 auto van Chip Ganassi die de Porsche Riley van Action Express Racing van de tweede plek wist te stoten en zo het team een één twee overwinning bezorgde. De nummer 02 van Chip Ganassi werd bestuurd door Scott Dixon, Dario Franchitti, Jamie Murray en Juan Pablo Montoya.
Het team van Chip Ganassi was de laatste 12 maanden zeer succesvol en ze wisten overwinningen te behalen in : Indy 500, Daytona 500, Brickyard 400 en nu de Rolex 24 uur van Daytona. Het is tevens de vierde keer dat het team van Chip Ganassi deze race op zijn naam weet te schrijven. De hele top vier eindigde in dezelfde ronde met hele kleine verschillen onderling, het verschil tussen de nummer twee en drie was slechts 0,702 min. Op de vierde plek eindigde de Ford/ Riley van United Autosports en hun achterstand op de nummer drie was slechts 0,752 min. Dat de hele top vier in dezelfde ronde eindigde en het onderlinge verschil zo klein was is mede te danken aan de vele race onderbrekingen, maar dat maakte de race zeer spannend tot de laatste minuut.
GT klasse.
De GT klasse is gewonnen door team van TGR met auto no. 67 een Porsche GT3 Cup met achter het stuur Spencer Pumpelly, Andy Lally,Wolf Henzler, Brendan Gaudan en Steven Bertheau. Hun Porsche eindigde op een twaalfde plek algemeen met een achterstand van 36 ronden op de winnende auto van Chip Gannasi. De tweede plek in de GT klasse was voor het team van Paul Miller Racing die ook reden in een Porsche GT3 Cup, en op de derde stek eindigde de Mazda RX -8 van het Dempsey Racing team. De Porsche van TRG/Black Swan Racing, met o.a. Jeroen Bleekemolen achter het stuur, presteerde het hele weekend zeer goed en was constant boven in het GT klassement te vinden. Maar helaas was het Patrick Pilet die de Porsche rond het middaguur met een gebroken schokdemper terug de pit in moest brengen voor reparatie. Op dat moment lag het team tweede maar de reparatie duurde erg lang en het team werd ver teruggeworpen in het klassement. Helaas kon de race niet worden afgemaakt omdat er maar problemen bleven terugkomen en verder dan de 30ste plek algemeen, in ronde 578, is men niet gekomen. De Belg Marc Goossens eindigde met zijn Ford Riley in de DP klasse op de tiende plaats algemeen hij kwam uit voor het team van Michael Shank Racing.
UITSLAG:
1. | 01 | DP | 1 | Chip Ganassi Racing w/F.Sabates | BMW Riley | 721 | |
2. | 02 | DP | 2 | Chip Ganassi Racing w/F.Sabates | BMW Riley | 721 | 2.426 |
3. | 9 | DP | 3 | Action Express Racing | Porsche Riley | 721 | 3.050 |
4. | 23 | DP | 4 | United Autosports w/MSR | Ford Riley | 721 | 3.752 |
5. | 10 | DP | 5 | SunTrust Racing | Chevrolet Dallar | 720 | 1 Lap |
6. | 76 | DP | 6 | Krohn Racing | Ford Lola | 720 | 1 Lap |
7. | 6 | DP | 7 | Michael Shank Racing w/Curb,Agajanian | Ford Dallara | 719 | 2 Laps |
8. | 55 | DP | 8 | Level 5 Motorsports | BMW Riley | 718 | 3 Laps |
9. | 5 | DP | 9 | Action Express Racing | Porsche Riley | 717 | 4 Laps |
10. | 60 | DP | 10 | Michael Shank Racing | Ford Riley | 706 | 15 Laps |
11. | 95 | DP | 11 | Level 5 Motorsports | BMW Riley | 703 | 18 Laps |
12. | 67 | GT | 1 | TRG | Porsche GT3 Cup | 685 | 36 Laps |
13. | 48 | GT | 2 | Paul Miller Racing | Porsche GT3 Cup | 684 | 37 Laps |
14. | 40 | GT | 3 | Dempsey Racing | Mazda RX-8 | 681 | 40 Laps |
15. | 99 | DP | 12 | Gainsco/Bob Stallings Racing | Chevrolet Riley | 679 | 42 Laps |
16. | 44 | GT | 4 | Magnus Racing | Porsche GT3 Cup | 675 | 46 Laps |
17. | 59 | GT | 5 | Brumos Racing | Porsche GT3 Cup | 673 | 48 Laps |
18. | 70 | GT | 6 | SpeedSource | Mazda RX-8 | 670 | 51 Laps |
19. | 42 | GT | 7 | Team Sahlen | Mazda RX-8 | 661 | 60 Laps |
20. | 4 | GT | 8 | TRG | Porsche GT3 Cup | 659 | 62 Laps |
21. | 18 | GT | 9 | Muehlner Motorsports | Porsche GT3 Cup | 655 | 66 Laps |
22. | 45 | DP | 13 | Flying Lizards Motorsports | Porsche Riley | 654 | 67 Laps |
23. | 41 | GT | 10 | Dempsey Racing | Mazda RX-8 | 650 | 71 Laps |
24. | 90 | DP | 14 | Spirit of Daytona Racing | Chevrolet Coyote | 649 | 72 Laps |
25. | 47 | GT | 11 | Rick Ware Racing | Porsche GT3 Cup | 635 | 86 Laps |
26. | 57 | GT | 12 | Stevenson Motorsports | Camaro GT.R | 629 | 92 Laps |
27. | 66 | GT | 13 | TRG | Porsche GT3 Cup | 612 | 109 Laps |
28. | 88 | GT | 14 | Autohaus Motorsports | Camaro GT.R | 607 | 114 Laps |
29. | 81 | GT | 15 | DragonSpeed | Ferrari F430 CH | 588 | 133 Laps |
30. | 54 | GT | 16 | TRG/Black Swan Racing/GMG Racing | Porsche GT3 Cup | 578 | 143 Laps |
31. | 2 | DP | 15 | Starworks Motorsport | Ford Riley | 577 | 144 Laps |
32. | 94 | GT | 17 | Turner Motorsport | BMW M3 | 565 | 156 Laps |
33. | 8 | DP | 16 | Starworks Motorsport | Ford Riley | 552 | 169 Laps |
34. | 63 | GT | 18 | Team Spencer Motorsports | Mazda RX-8 | 544 | 177 Laps |
35. | 65 | GT | 19 | Chris Smith Racing | Porsche GT3 Cup | 495 | 226 Laps |
36. | 30 | GT | 20 | Racers Edge Motorsports | Mazda RX-8 | 453 | 268 Laps |
37. | 53 | GT | 21 | TRG/Nadeau Motorsports | Porsche GT3 Cup | 423 | 298 Laps |
38. | 32 | GT | 22 | PR1 Motorsports | BMW M6 | 402 | 319 Laps |
39. | 07 | GT | 23 | Banner Racing | Camaro GT.R | 398 | 323 Laps |
40. | 17 | GT | 24 | Burtin Racing | Porsche GT3 Cup | 378 | 343 Laps |
41. | 22 | GT | 25 | Bullet Racing | Porsche GT3 Cup | 328 | 393 Laps |
42. | 77 | DP | 17 | Doran Racing | Ford Dallara | 312 | 409 Laps |
43. | 56 | GT | 26 | Bennett Racing | Ferrari F430 CH | 286 | 435 Laps |
44. | 7 | DP | 18 | Starworks Motorsport | Ford Riley | 215 | 506 Laps |
45. | 69 | GT | 27 | SpeedSource | Mazda RX-8 | 202 | 519 Laps |
46. | 43 | GT | 28 | Team Sahlen | Mazda RX-8 | 124 | 597 Laps |
47. | 36 | GT | 29 | Yellow Dragon Motorsports | Mazda RX-8 | 122 | 599 Laps |
48. | 86 | GT | 30 | Mitchum Motorsports | Porsche GT3 Cup | 121 | 600 Laps |