Eindelijk het is bijna zover, heerlijk een weekend ongestoord genieten van het zware gebrul van de Corvette’s en de Aston Martin’s en het gejank van de Ferrari’s, en nog veel meer waaronder die ene heerlijk uitziende Spyker , die ook nog eens super klinkt. Het feest begint natuurlijk al op vrijdagmiddag (of eigenlijk al het hele jaar ervoor).
Het feest begint al op vrijdagmiddag. Je lekker laten vervoeren in een luxe touringcar, beetje slap ouwehoeren met of zonder Hagenezen, filmpje kijken, biertjes drinken, muziek luisteren en voor degene die kan slapen, lekker slapen, iets wat niet voor mij is weggelegd. Maaaaarrrr niet getreurd want van slapen komt dit weekend tochal bar weinig of niks van terecht , het is alleen maar een verspilling om dat te doen want dan loop je de kans te veel te missen en dat is zonde. Dat beetje slaap halen we maandag wel weer in. Kom je s’ morgens om ca 9 uur het terein op en het eerste wat je ziet zijn de vele verschillende campings ,en dat ziet er wel gaaf uit hoor , al die kleine met de daarnaast geparkeerde Porsche’s, Ferrari’s en Lamborghini’s. Ja zoiets zie je niet gauw als je in de zomer op vakantie bent met je sleurhut . En als de bus dan eindelijk na vele controles op een superplek geparkeerd staat komt de volgende vraag “waar gaan we als eerste heen?” want ja we hebben maar ongeveer 30 uur de tijd en het is er zo groot en er is zoveel te zien en te horen .Was dat vorig jaar helemaal een raadsel , dit jaar zijn we al beter voorbereid want het alweer de 2 de keer ( absurd dat we nooit eerder zijn gegaan). Er zijn toch ook nog een aantal plekken op het circuit welke we nog niet hebben gezien , waarvan Mulsanne en Arnage de belangrijkste zijn . Dus snel de bus uit en gaan , en kijken en vooral ook luisteren naar de eerste vrije trainingen van die dag , dat blijkt een klein voorproefje te zijn van wat ons staat te wachten voor de rest van het weekend ,maar daarover de volgende keer meer.
Het aantal deelnemende teams van dit jaar is ook weer het maximum , van de 82 aanvragen konden er maar 55 worden gehonoreerd, hier is dus nog weinig te merken van enige economische crisis. De verdeling per klasse tot nu toe is als volgt : LM P1 met 20 auto’s , LM P2 met 12 auto’s, LM GT 1 met 7 auto’s en de LM GT2 met 16 auto’s. Een zeer interessant deelnemersveld , met de Aston Martin dit jaar ook in de LM P1 klasse met 3 auto’s.
De coureursdeelnemerslijst komt er ook steeds completer uit te zien , en ook dit jaar zijn er weer een aantal nederlandse coureurs bij te weten: Xavier Maassen, Peter Kox, Tom Coronel, Jeroen Bleekemolen , Charles Zwolsman ,Micheal Vergeers en Christijan Albers. De namen die nog ontbreken maar er zeker bij horen zijn Jos Verstappen en Jan Lammers. Maar wie weet nog niet alle stoeltjes zijn bezet dus hopen we op nog meer Nederlandse inbreng.
Voor zover mijn eerste bijdrage maar er volgt uiteraard meer
Frank